Hjem / Merker / Boomerang

Boomerang

Se Boomerang hos Nelly.com

Boomerang er et svensk varemerke. Merket kombinerer skandinavisk design med funksjon og kvalitet. De tilbyr en rekke fritidsklær, som tar utgangspunkt i livet i den skandinaviske skjærgården.

Merket ble registrert som et firma i 1976, av to unge entusiaster og entreprenører fra Stockholm, Kenneth Andram og Peter Wiltson. Helt fra oppstarten hadde de ideen om å lage et Boomerangskandinavisk merke, bestående av uformelle plagg med premium kvalitet.

Boomerang’s første vår kolleksjon besto av en rekke piqué skjorter, bomull skjorter, oxford skjorter, cord og canvas busker. Plaggene var ensfarget eller stripet, og danner fortattet grunnlanget til merkets rekkevidde. I 1999 ble den første kolleksjonen for damer lansert. Linjen besto av chinos, gensere, bluser, jakker og ble fort en suksess. I 2008 ble junior kolleksjonen introdusert. Kolleksjonen tilbyr praktiske plagg for jenter og gutter i alderen 3 til 13 år. På den samme tiden ble også the Boomerang Effect introdusert. Det er et bidrag til en bedre verden for å forhindre at brukte klær kastes vekk. Som en naturlig videreføring, lanserte merket interiør kolleksjonen Boomerang Home. Kolleksjonen består av produkter laget av resirkulerte klesplagg.

Den første Boomerang butikken ble åpnet i Örebro på slutten av 80-tallet, kort etterfulgt av den første butikken i Stockholm. Kort tid etter ble flere butikker i Gøteborg, Malmø og Jønkjøping åpnet i rask rekkefølge. I dag distribueres merket i seks forskjellige land, og har 25 privateide butikker. I tillegg selges produktene hos mer enn 200 spesielt utvalgte forhandlere.

Boomerang har blitt et velkjent skandinavisk merke. Det klassiske og tidløse designet merket tilbyr går aldri av moten, og takket være den gode kvaliteten på plaggene kan de brukes år etter år. Et plagg som ble kjøpt for 20 år siden kan føles like rett i dag som da.

Se Boomerang hos Nelly.com

Legg igjen en Kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.Obligatoriske felt er merket *

*